کد مطلب:5841 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:144

تناقض در احادیث
مشكل حدیث از بزرگ ترین مشكلاتی است كه امروزه مسلمانان دست به گریبان آن هستند، به ویژه در این دوران كه از دانشگاه های وهّابیان، دكترهای متخصصی در فنون حدیث شناسی فارغ التحصیل شده اند و تنها احادیثی را حفظ می كنند كه با مذهب و عقیده و مسلك شان سازگار باشد كه بیش تر این احادیث، ساخته و پرداخته امویان و نیاكانشان است كه تمام همّ و غمشان، خاموش كردن نور رسالت بوده و پیامبر را - العیاذ بالله - مانند یك نادان خرف زده ای ترسیم كرده اند كه نمی داند چه می گوید و به احادیث و كردارها و افعالش كه با یكدیگر تناقض دارند و دیوانگان را به خنده وا می دارند، هیچ توجّهی ندارد.

هرچند پژوهشگران و دانشمندان اهل سنت تلاش كردند كه احادیث را پاكسازی كنند، ولی متأسفانه هنوز كتاب های صحیح و معتبر، پُر است و هم چنین كتاب های شیعیان نیز از این تحریف ها و روایات ساختگی سالم نمانده است و خودشان هم اعتراف می كنند به این كه هیچ كتاب صد در صد صحیحی جز كتاب خدا ندارند و هرچه جز قرآن است، باید بررسی شود.

ولی اهل سنت اتفاق نظر دارند بر این كه دو صحیح مسلم و بخاری، صحیح ترین و معتبرترین كتاب ها پس از قرآن است، بلكه ادعا می كنند كه هرچه در این دو كتاب است، صحیح می باشد.

بدین جهت سعی خواهم كرد نمونه هایی از احادیثی را كه بخاری و مسلم آورده اند و در آن ها قداست رسول اكرم صلی الله علیه وآله، یا اهل بیتش علیهم السلام را مورد سؤال قرار داده اند یادآور شوم.

سعی می كنم برخی از احادیثی را كه برای صحیح جلوه دادن اعمال حكّام «اموی» و «عباسی» وضع شده، متذكر شوم كه در حقیقت، با این احادیث، عصمت رسول اكرم صلی الله علیه وآله زیر سؤال برده شده، تا بر جنایت ها و كشتارهایشان صحّه بگذارند: